sobota, 23 września 2017

Ruska kiełbasa do pieczenia.



Najlepsza recepta na Ruską kiełbasę wieprzową, pieczeniową.


Skład:

mięso chude z szynki 50 dag
mięso z łopatki 50 dag
podgardle bez skóry 15 dag
pół główki czosnku
sól warzona 18 g
pieprz czarny 2 g
woda lodowata 125 ml

Wykonanie:

Podgardle kroimy w kostkę 1 cm x 1 cm, mięso z łopatki kroimy w kostkę 1,5 x 1,5 cm a szynkę mielimy przez sito 10 lub 12 mm. Wszystkie mięsa mieszamy dodając stopniowo sól i pieprz. Dobrze wymieszane składniki przykrywamy i wstawiamy na 24 godziny do lodówki. Po 24 godzinach dodajemy lodowatą wodę i ponownie wyrabiamy farsz. Wyrobionym farszem napełniamy wymoczone wcześniej jelita. Kiełbasę zwijamy w zwoje, osznurowujemy i pieczemy 40-45 minut w 180 stopni Celsjusza. Ja zrobiłam inaczej, osznurowane kiełbasy sparzyłam w temperaturze 72-75 stopni Celsjusza 20 minut, ostudziłam i piekłam na patelni z obu stron na rumiano.
























Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz