środa, 29 maja 2019

Hiszpańska kiełbasa chorizo, bardzo ostra.



Bardzo ostra hiszpańska kiełbasa chorizo, idealna na kanapki oraz do wielu innych, przeróżnych dań.


Składniki:

łopatka wieprzowa 0,5 kg
surowy boczek 0,5 kg
papryka ostra wędzona Pimenton - 35 g / kg
peklosól 20 g/kg
czosnek 3 g/kg
0,5 szklanki przegotowanej wody
cukier 10 g/kg
czarny pieprz 2 g/kg
jałowiec 2 g/kg
kolender 2 g/kg
cienkie jelita wieprzowe 1,5 m

Przyprawy w ziarnach utłuc w moździerzu.

Wykonanie:

Mięso myjemy, czyścimy z błonek, kroimy w kostkę 2 x 1 cm (ja zmieliłem na sitku 12 mm). Boczek pokroić w drobniejszą kostkę 05 x 05 cm (ja zmieliłem na sitku 10 mm.). Mięso i boczek wymieszać, dodać sole, przyprawy, wymieszać wlewając powoli wodę aż mięso zrobi się kleiste. Przykryć folią i pozostawić w lodówce na 24 godziny. Farszem napełniamy jelita, skręcając odpowiedniej długości krążki. Kiełbasę wieszamy w przewiewnym miejscu (temp. ok 20-22 st. C) ja robię nawiew wentylatorem po 30 minut do godziny dziennie, przez 10 dni, następnie umieszczam w lodówce. Gotową kiełbasę przechowywać w lodówce.








Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz