wtorek, 20 lutego 2018

Chleb tostowy.



Bardzo smaczny i delikatny chlebek, idealny do tostów. Bardzo prosty w wykonaniu. Polecam :) 


Składniki:

mąka pszenna poznańska (typ 650) 70 dag
mleko 400 ml
sól 1 łyżeczka
cukier 1 łyżeczka
drożdże świeże 20 gram
oliwa z oliwek 7 łyżek

Wykonanie:

Mąkę przesiewamy wraz z solą do miski w której będziemy wyrabiać ciasto, dodajemy olej, rozrobione w pół szklanki ciepłe mleko z cukrem i drożdżami oraz pozostałe ciepłe mleko. Wyrabiamy ciasto ręcznie podsypując mąką, do momentu otrzymania gładkiego pulchnego ciasta. Tak wyrobione ciasto przykrywamy ściereczką lub pieluchą tetrową i odstawiamy na 1 godzinę do wyrośnięcia. Przygotowujemy podłużną formę, ja użyłam podłużnej tortownicy, dno wyłożyłam papierem do pieczenia, boki nasmarowałam tłuszczem i posypałam otrębami pszennymi. Po godzinie ponownie przez chwilę wyrabiamy ciasto. Z wyrobionego ciasta formujemy chleb do wielkości formy. Wkładamy do formy, nacinamy, nakrywamy ściereczką i odstawiamy do ponownego wyrośnięcia na 30 minut. W między czasie nagrzewamy piekarnik do 180 stopni Celsjusza i pieczemy do ładnego zarumienienia się chleba, około 25-30 minut, w zależności od piekarnika. Pieczemy na drugiej półce od dołu, grzałki góra/dół. Upieczony chleb studzimy na kratce.





















Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz