niedziela, 3 września 2023

Jajecznica z kiełbasą cebulą, kiszonym czosnkiem i pomidorem.

 


Postanowiłem usmażyć na śniadanie smaczną jajecznicę z jajek od wesołych kurek :) Jako dodatku do tej jajecznicy użyłem pomidora, cebuli, kiełbasy śląskiej.

Składniki:

3 jajka kurze

1 cebula mała

1 pomidor

1 główka kiszonego młodego czosnku

1 kiełbaska śląska

3 kromki chleba razowego żytniego (mój własny wypiek)

tłuszcz do smażenia (ja użyłem smalcu z kaczki ze skwarkami)

sól, pieprz ziołowy do smaku

Wykonanie:

Na rozgrzanej patelni smażymy pokrojoną w kostkę kiełbasę i pokrojoną w piórka cebulę. Gdy cebula się zeszkli dodajemy pokrojonego w kostkę pomidora i smażymy na wolnym ogniu do momentu puszczenia soków z pomidora. Gdy pomidor puści sok wlewamy na patelnię wymieszane 3 jajka. Doprawiamy przyprawami do smaku i mieszamy wszystko dokładnie żeby wszystkie składniki na patelni połączyły się dobrze. Jajecznicę smażymy jak kto lubi, mocno ściętą lub mniej ściętą, ja smażę na mniej ściętą. Usmażoną jajecznicę wykładamy na środek talerza, na około (po brzegu talerza) układamy kostki chleba razowego. Na każdy kawałek chleba układam połowę ząbka kiszonego czosnku.






Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz