czwartek, 15 grudnia 2022

Biała kiełbasa do pieczenia.

 


Najlepsza recepta na białą kiełbasę wieprzową do pieczenia lub smażenia na patelni.

Skład:

mięso chude z szynki 50 dag

mięso z łopatki 50 dag

podgardle bez skóry 15 dag

pół główki czosnku

sól warzona 18 g

pieprz czarny 2 g

woda lodowata 125 ml

cebula 3 szt.

pieprz ziołowy

majeranek

Wykonanie:

Podgardle kroimy w kostkę 1 cm x 1 cm, mięso z łopatki kroimy w kostkę 1,5 x 1,5 cm a szynkę mielimy z czosnkiem przez sito 10 lub 12 mm.  Wszystkie mięsa mieszamy dodając stopniowo sól i pieprz. Dobrze wymieszane składniki przykrywamy i wstawiamy na 12 godzin do lodówki. Po 12 godzinach dodajemy lodowatą wodę i ponownie wyrabiamy farsz. Wyrobionym farszem napełniamy wymoczone wcześniej jelita. Kiełbasę zwijamy w zwoje, osznurowujemy i pieczemy 40-45 minut w 180 stopni Celsjusza. Ja zrobiłam inaczej, osznurowane kiełbasy sparzyłam w temperaturze 72-75 stopni Celsjusza, ostudziłam i piekłam na patelni z obu stron na rumiano.

















Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz