poniedziałek, 8 stycznia 2024

Suszona kiełbasa bardzo ostra.

 

Bardzo smaczna suszona kiełbasa, idealna do kanapek.

Składniki:

75 dag chudego mięsa (szynka, łopatka)

25 dag surowy boczek

sól wędzona 3 g/kg

sól peklowa 15 g/kg

2 czubate łyżki papryki ostrej wędzonej

1 łyżka cukru

1 łyżeczka pieprzu czarnego 

1 łyżeczka kolendry 

1 łyżeczka jałowca

3 ząbki czosnku

0,5 szklanki przegotowanej wody

cienkie jelita wieprzowe (ok.1.5m)

Przyprawy w ziarnach utłuc w moździerzu.

Wykonanie:

Mięso umyć, oczyścić z błonek, pokroić w kostkę 2x1cm (ja zmieliłem szarpakiem). Boczek pokroić w drobniejszą kostkę 05x05cm (ja zmieliłem na sitku 10mm.). Mięso i boczek wymieszać, dodać sole, przyprawy, wymieszać wlewając powoli wodę aż mięso zrobi się kleiste. Przykryć folią i pozostawić w lodówce na 24 godziny. Mięsem napełnić jelita, skręcając odpowiedniej długości krążki. Kiełbasę powiesić w przewiewnym miejscu (temp. ok 20-22st.) ja robię nawiew wentylatorem po 30 minut do godziny dziennie, przez 10 dni  następnie umieszczam w lodówce. Gotową kiełbasę przechowywać w lodówce.






Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz