czwartek, 1 marca 2018

Śląski "Bachor".



Śląski Bachor jest mało znaną regionalną potrawą ze Śląska Cieszyńskiego, jest ściśle związaną z tradycyjnym świniobiciem na Śląsku Cieszyńskim.

Składniki:

ziemniaki 1 kg
podgardle wieprzowe wędzone 15 dag
cebula 2 szt. małe
pieprz naturalny pół łyżeczki
pieprz ziołowy pół łyżeczki
papryka słodka mielona pół łyżeczki
majeranek 2 łyżki
gałka muszkatołowa 1 mała łyżeczka
sól 1 mała łyżeczka
kątnice baranie 3 szt.

Wykonanie:

Ziemniaki obieramy ze skórki, myjemy i ścieramy na pulpę. Podgardle i cebule kroimy w kostkę. Na rozgrzaną patelnię wkładamy pokrojone podgardle, smażymy do zarumienienia się skwarek. Do zarumienionych skwarek dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę, smażymy do zeszklenia się cebuli, studzimy. Do startych ziemniaków dodajemy ostudzone skwarki z cebulą, doprawiamy wszystkimi przyprawami: solą, pieprzami, papryką, majerankiem i gałką muszkatołową, mieszamy. W między czasie moczymy i płuczemy kątnice baranie. Ja użyłam kątnic baranich. W oryginalnym przepisie używane są jelita wieprzowe grube lub żołądek wieprzowy. Wymieszaną masą ziemniaczaną napełniamy luźno kątnice lub jelita, zawiązujemy mocno końce. Układamy w brytfance którą wcześniej wysmarowaliśmy tłuszczem. Ja na dno brytfanki położyłam papier do pieczenia który posmarowałam tłuszczem. Ułożone Bachory smarujemy tłuszczem,  nakłuwamy igłą. Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180 stopni Celsjusza godzinę. Po godzinnym pieczeniu bachory przewracamy na drugą stronę i pieczemy 30 minut do ich zarumienienia. Bachory podajemy na gorąco z zimnym piwem. Ja proponuję zamiast zimnego piwa sałatkę z kapusty i papryką.












Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz