czwartek, 23 lutego 2023

Galareta wieprzowo drobiowa.

 


Galareta zrobiona jest z wieprzowych nóżek i mięsa z ćwiartek kurczaka.

Składniki:

5 nóżek wieprzowych

2 ćwiartki kurczaka

sól, pieprz, majeranek, ziele angielskie, liść laurowy

domowa pasta warzywna 2 czubate łyżki

Wykonanie:

Wymyte i oczyszczone nóżki wieprzowe wrzucamy do wrzącej wody i gotujemy zbierając szumowiny. Dodajemy przyprawy według swojego smaku, ja dałem 6 listków laurowych i kilkanaście ziaren ziela angielskiego. Nóżki gotowałem 2 godziny i włożyłem wymyte ćwiartki z kurczaka i gotowałem to wszystko aż mięso z kurczaka zrobiło się miękkie. Nóżki i ćwiartki po ostudzeniu obrałem z kości, a mięska troszkę rozdrobniłem. Wywar z gotowania przecedziłem przez sitko i włożyłem do niego rozdrobnione mięsko. Dodałem pastę warzywną i garść majeranku i pogotowałem wszystko około 30 minut. Ostudzony wywar z mięsem powlewałem w trzy plastikowe pojemniczki (atestowane) i zimne wstawiłem do lodówki żeby ścięła się galaretka. Podajemy z octem jabłkowym lub cytryną, jak kto woli.  












Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz